Navigace

Facebook ZŠ Rudolfov
Mateřská škola

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

EU Peníze školám

eu peníze školámEU peníze školám

Obsah

                                 DISTANČNÍ VÝUKA V MŠ

                                                                          sova

 

Vážení rodiče,

 

od 1.9.2020 mají mateřské školy povinnost poskytovat vzdělávání distančním způsobem (domácí vzdělávání) dětem, pro které je předškolní vzdělávání povinné.

 

KDY SE VZDĚLÁVÁ DISTANČNĚ

Distančně se vzdělává z důvodu krizových či mimořádných opatření nebo z důvodu nařízení karantény, kdy není možná přítomnost většiny (více jak 50%) předškoláků v MŠ.  O tom, že nastala tato situace Vás budeme informovat prostřednictvím emailu na Vámi uvedou adresu.

 

KDY SE NEVZDĚLÁVÁ DISTANČNĚ

Distanční vzdělávání se neposkytuje, pokud předškoláci do MŠ nechodí například kvůli neštovicím, viróze nebo je MŠ uzavřena například z důvodu rekonstrukce.

 

JAKOU POVINNOST MÁ DÍTĚ

Předškolák má povinnost vzdělávat se distančním způsobem.

 

ABSENCE

Absence se při distančním vzdělávání posuzuje vždy individuálně. Omlouvání dětí při neúčasti na vzdělávání probíhá stejným způsobem jako při prezenční výuce. Pokud se dítě neúčastní distanční výuky, ale má zajištěné technické podmínky, škola zjišťuje důvody neúčasti a popřípadě nabídne pomoc při řešení problémů.

 

FORMY VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM

MŠ vždy přizpůsbuje distanční výuku jak individuálním podmínkám jednotlivých dětí, tak také personálním a technickým možnostem MŠ.

ON-LINE VÝUKA:

Tato forma u nás v MŠ zatím neprobíhá. Jedná se o formu výuky, kdy se děti s učitelkou potkávají ve stejný čas v on-line protoru.

OFF-LINE VÝUKA:

Může se jednat o vyplňování pracovních listů, náměty na výtvarné činnosti, odkazy na cvičení či pohádky. Zadávání úkolů probíhá přes emailové adresy rodičů, popřípadě osobně na předem smluveném místě a čase. Materiály jsou dostupné i na webových stránkách MŠ. Zadávání úkolů probíhá vždy jednou týdne.

ASYNCHRONNÍ VÝUKA:

Děti pracují doma v jimi zvoleném čase a vlastním tempem na úkolech zadaných učitelkou a v on-line prostoru se nepotkávají.

 

KONZULTACE

Cílem individuálních konzultací je, aby nikdo nezůstal mimo systém a každý pracoval přiměřeně svým možnostem. Konzultace musí být dostupné všem. Mohou probíhat formou telefonických hovorů, on-line chatů, e-maily či přes sociální sítě messenger a whatsApp. Vždy záleží na domluvě mezi rodičem a učitelkou, jakou formu konzultace si zvolí.

 

ZPĚTNÁ VAZBA

Vzhledem k povinnosti předškoláků účastnit se distanční výuky, budeme vyžadovat zpětnou vazbu formou fotografií, videí či jiným způsobem, na kterém se domluví rodič s paní učitelkou.

 

DOPORUČENÍ MŠ

Těžiště vzdělávání spočívá především v inspirativních tipech na společné aktivity dětí a rodičů v domácím prostředí, na tvoření, čtení, didaktické hry, pohybové aktivity, společný poslech hudby, atd. Vzhledem k věku dětí je dostačující, pokud učitelky předávájí jednou týdně rodičům tipy na tematicky zaměřené aktivity vhodné pro domácí prostředí. Není potřeba stanovovat hodinový či denní časový rozsah. Děti praccují doma s rodiči samostatně dle svých možností. Vzdělávání probíhá v souladu s RVP PV a ŠVP naší MŠ .

Pro děti v posledním povinném roce předškolního vzdělávání je důležitá systematická příprava na vzdělávání v základní škole.

Co by měl umět předškolák.rtf (882.52 kB) - zde najdete rozpis toho, co by měl předškolák umět při nástupu do ZŠ.